Hlavní obsah

Goodyear prodá značku pneumatik Dunlop japonskému rivalovi

1:58
1:58

Poslechněte si tento článek

Americký výrobce pneumatik Goodyear Tire & Rubber se dohodl, že v rámci reorganizace svých aktivit prodá značku Dunlop za 701 milionů dolarů (zhruba 17 miliard korun) japonskému konkurentovi Sumitomo Rubber Industries. Firma o tom v úterý informovala v tiskové zprávě.

Foto: Dunlop 2x, koláž Novinky

Pneumatiky Dunlop. Ilustrační foto

Článek

„Je to další důležitý mezník v pokračující realizaci našeho transformačního plánu. Optimalizujeme své portfolio a snižujeme zadlužení,“ uvedl šéf společnosti Goodyear Mark Stewart.

Prodej značky Dunlop bude podle něj přínosný pro akcionáře společnosti Goodyear a zároveň firmě umožní zaměřit pozornost na rozvoj jejích klíčových značek.

ZMĚNY V ROCE 2025: Příští rok přibude 73 kilometrů nových dálnic

Ekonomika

Goodyear předpokládá, že transakci, která ještě musí získat souhlas regulačních orgánů, dokončí v první polovině letošního roku. Získané finanční prostředky hodlá použít na snížení dluhu a na financování aktivit souvisejících s transformačním plánem.

Firma Goodyear bude v Evropě prodávat pneumatiky značky Dunlop pro osobní auta minimálně do konce letošního roku. Z tohoto prodeje bude firmě Sumitomo platit licenční poplatky.

Značku Dunlop založil skotský zvěrolékař John Boyd Dunlop, který si 7. prosince 1888 nechal jako první patentovat vzduchem plněné pneumatiky.

K vynálezu ho inspiroval jeho neposedný synek. S tříkolkou na trávníku totiž zanechával hluboké rýhy a příjemné nebylo ani drkotání po kamenité cestě. Dunlop tak jednoho dne roku 1888 rozstříhal svou gumovou zástěru na pruhy a slepil z nich jakousi duši, tu pak připevnil na dřevěné kolo plátěnými popruhy a nafoukl. Kolo tak mělo mnohem menší valivý odpor a bylo značně rychlejší.

V Česku se loni prodalo 231 600 nových aut, meziročně víc

Ekonomika

Výběr článků

Načítám