Článek
Sdružení rovněž uvedlo, že globální poptávka po letecké nákladní dopravě se vloni snížila o 10,6 procenta. To představuje nejprudší pokles od roku 1990, kdy sdružení tento údaj začalo sledovat.
„Letecká nákladní doprava přežívá krizi v lepším stavu než osobní. Pro mnoho aerolinek se nákladní doprava stala důležitým zdrojem příjmů,” upozornil šéf sdružení Alexandre de Juniac.
Ryanair je ve ztrátě osm miliard korun
Podle de Juniaca je v současnosti obtížné předpovídat, kdy dojde k oživení letecké přepravy, protože státy kvůli novým variantám koronaviru zpřísňují restrikce pro cestování. „Rok 2021 bude dalším složitým rokem,” prohlásil šéf IATA.
IATA sdružuje zhruba 290 leteckých společností, které se na celosvětové letecké přepravě podílejí přibližně 82 procenty.
Největší evropské nízkonákladové aerolinky Ryanair vykázaly za třetí finanční čtvrtletí kvůli pandemickým omezením ztrátu 306 milionů eur (bezmála osm miliard korun). S těžkými ztrátami se potýkají i výrobci. Boeing v loňském roce vykázal ztrátu 1,94 miliardy dolarů (256,3 miliardy korun).