Hlavní obsah

General Motors končí s vývojem robotaxi

Měli plán vydělávat na robotických taxících přes desítky miliard dolarů ročně, teď však projekt neslavně končí. Vývoj samořídících taxi Cruise v americké automobilce General Motors se zastavil. Jako jeden z důvodů zmínila firma rostoucí konkurenci na trhu.

Foto: Cruise

Autonomní taxi společnosti Cruise

Článek

Například šéf Tesly a nejbohatší muž světa Elon Musk v říjnu v Kalifornii představil dlouho očekávané robotické taxi Cybercab.

Už loni v prosinci Cruise oznámil, že propustí 900 zaměstnanců. Rovněž stáhl všechna svá testovací vozidla poté, co mu Kalifornie pozastavila povolení pro testování jízd bez řidiče. V říjnu 2023 totiž jedno z vozidel Cruise srazilo chodce a způsobilo mu vážná zranění. Spoluzakladatel Cruise Kyle Vogt opustil společnost několik týdnů po incidentu.

V úterý, po oznámení záměru automobilky vývoj robotaxi ukončit, Vogt na sociální síti X napsal: „Pokud to předtím nebylo jasné, tak teď už to jasné je: GM je banda hlupáků.“

Chtěli vydělávat tisíc miliard ročně

Výkonná ředitelka společnosti Mary Barraová dříve předpovídala, že podnikání Cruise by mohlo do roku 2030 generovat roční příjmy ve výši 50 miliard dolarů (1200 miliard korun).

S projekty na vývoj autonomních vozidel se dříve těžce potýkali i další výrobci automobilů.

Ford a Volkswagen v roce 2022 oznámily, že ukončí společný podnik Argo AI zaměřený na samořídící auta.

Vznikající odvětví robotaxi se zájmu velkých hráčů těší dlouhodobě. Vedle Tesly patří mezi konkurenty, kteří usilují o vytvoření samořídících taxíků, například Waymo, dceřiná společnost Googlu, nebo technologický gigant Amazon.

Ambiciózní plány na výrobu Tesly Cybercab narážejí na legislativu

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám