Hlavní obsah

Francouzský řetězec expanduje v Rusku, když konkurence odešla

Francouzský maloobchodní řetězec Auchan plánuje otevřít v Rusku nový obchod, v němž bude prodávat téměř výhradně výrobky vlastních značek. Zdvojnásobí tak svou přítomnost na trhu, kterému se mnoho jiných západních maloobchodních firem vyhýbá kvůli ruské invazi na Ukrajinu.

Foto: Maxim Zmeyev, Reuters

Zákazníci francouzského hypermarketu Auchan v Moskvě

Článek

Společnost Auchan Retail Russia uvedla, že nový obchod s názvem My Auchan bude nabízet sortiment přibližně 900 položek, z nichž 90 procent budou tvořit potraviny vlastních značek společnosti Auchan.

Ukrajina kvůli rozhodnutí francouzské firmy zůstat v Rusku vyzvala k jejímu bojkotu.

Data shromážděná Yaleovou univerzitou ohledně 1600 firem, které v Rusku před válkou působily, ukazují, že více než čtvrtina tyto aktivity nijak neomezila, přičemž některé pouze odložily plánované investice.

Rusko bylo minulý rok nejvýznamnějším exportérem do Turecka, předběhlo i Čínu

Ekonomika

Vzhledem k tomu, že firmy reagují různými způsoby, univerzita je rozdělila do pěti kategorií. Do zmíněné čtvrtiny spadají první dvě z nich, tedy podniky, které fungují jako před invazí, a dále ty, co si kupují čas a svou činnost omezily jen částečně.

Z evropských to jsou mimo jiné Benetton, Calzedonia, Lacoste, Siemens Healthineers či Philips. Bez omezení fungují čínské firmy Alibaba, Tencent a ZTE anebo aerolinky Emirates Airlines, Egyptair, Qatar Airways a Turkish Airlines.

Zbylé tři kategorie představují společnosti, jež některé významné aktivity omezily, pozastavily a nakonec ty, které svou činnost v Rusku zcela zastavily.

Poslední kategorie obsahuje 520 firem. Z českých společností jsou v této kategorii zastoupeny softwarová firma JetBrains nebo strojírenský podnik TDZ Turn.

Orbán naznačil, že Maďarsko může přehodnotit vztah k Rusku

Evropa
Související témata:

Výběr článků

Načítám