Článek
Pokud zaměstnanec bydlí šest kilometrů od práce a denně by jel tam i zpátky na kole, vydělal by tak za dvacet pracovních dní v měsíci navíc 60 eur (zhruba 1 650 korun).
Pilotního projektu se zatím dobrovolně účastní dvacet společností, které se zavázaly takzvanou „kilometrovou náhradu“ platit. Většina z nich jsou malé firmy, účastní se ale i pojišťovna MMA s 6 400 zaměstnanci a jedna banka z Normandie s 1 950 pracovníky.
Cílem je odlehčit dopravě ve městech a snížit znečištění ovzduší. Lidé mohou kombinovat kolo s prostředky hromadné dopravy.
„Věříme, že se kolo stane běžným dopravním prostředkem pro většinu lidí. Proto jsme přišli s iniciativou, jak podpořit tento ekologický a dynamický způsob dopravy,“ uvedl francouzský ministr dopravy Frédéric Cuvillier v pondělní tiskové zprávě.
Pilotní projekt bude trvat šest měsíců, na konci roku jej vyhodnotí a rozhodnou o jeho druhé fázi.