Článek
"V naší restauraci stoupl prodej piva o padesát procent. Protože k nám jezdí hodně rodin s dětmi, nealkoholických nápojů si objednávají dokonce dvakrát více než v ostatních dnech," řekl Právu Petr Jindrák ze Středověké krčmy ve východočeských Dětenicích.
Rekordní objemy piva, desítky i dvanáctistupňových ležáků, prodává Plzeňský Prazdroj. "Horké počasí a mistrovství světa ve fotbale začaly ve stejný den - 9. června. Od té doby rostou prodeje každý den," sdělil mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin. Podle dlouhodobých analýz podniku nakoupí pivaři při velkých sportovních akcích vždy minimálně o dvě procenta piva více než v běžném ročním období.
Pivovarské společnosti i obchodníci tak mohou jen doufat, že teplé letní počasí vydrží a čeští fotbalisté postoupí v Německu do dalších bojů. Někteří producenti nenechali nic náhodě a prodej piva podpořili v restauracích speciální fotbalovou tipovací soutěží.
Prodávají se více i minerálky a televize
Zvýšený zájem o produkci zaznamenali i výrobci nealkoholických nápojů. "Výrazné teploty mají pozitivní vliv na prodejnost našich produktů. U neochucených minerálních a pramenitých vod se to projevuje silněji než u ochucených variant," sdělil Právu Martin Karas z marketingu firmy Karlovarské minerální vody. Podle něj ale spotřebitelé, kteří chtějí zdravěji žít, se už naučili dodržovat pitný režim po celý rok. "Proto také v posledních letech nejsou sezónní rozdíly tak výrazné," dodal.
Lidé v těchto dnech nakupují pivo nebo minerální vody více i v obchodech. "Minulý týden nám vzrostl v porovnání s předchozím týdnem odbyt nealkoholických nápojů a piva. Domníváme se, že mohlo jít o zvýšení spojené s akcemi okolo fotbalu. Teplé počasí samozřejmě také přispívá k větší konzumaci nápojů," řekl ČTK Libor Kytýr ze společnosti Ahold Czech Republic, která v ČR provozuje síť supermarketů Albert a hypermarketů Hypernova.
V obchodech také v souvislosti s fotbalovým mistrovstvím vzrostl prodej televizorů. Například společnost Tesco Stores ČR ve srovnání s běžným obdobím zaznamenala zhruba 300procentní nárůst prodeje. "Zákazníci mají zájem o klasické televize, LCD obrazovky i plazmové televizory," uvedla mluvčí společnosti Jana Matoušková.