Článek
Výrobu by měl nový závod zahájit počátkem roku 2015 a jeho roční kapacita má činit 250 tisíc aut. Ford nedávno také oznámil, že plánuje rozšířit výrobu ve svém hlavním komplexu ve městě Čchung-čching. Investice by měla dosáhnout 600 miliónů dolarů. Automobilka tak v Číně investovala od roku 2006 zhruba 4,9 miliardy dolarů (asi 93 miliard korun).
Důvodem těchto aktivit je navýšení výrobní produkce v Číně, která je chápána jako hlavní odbytiště. "Investice Fordu v Číně a potažmo v celé Asii představují největší a nejrychlejší globální expanzi za poslední půlstoletí," uvedl Joe Hinrichs, šéf Fordu pro Asii a Tichomoří.
Čína je nyní největším světovým trhem s automobily a Ford očekává, že prodeje by se zde měly téměř zdvojnásobit z 18,5 miliónů vozů v loňském roce na zhruba 30 miliónů do roku 2020.
Ford se na čínském trhu objevil poměrně pozdě, proto stále zaostává za svými rivaly, jakými jsou americký General Motors a německý Volkswagen. Zatímco loni Ford v Číně prodal přes 320 000 vozů, u GM a VW se jednalo o více než dva milióny aut.