Článek
„Loni jsme na zdejších vnitrostátních linkách a těch, které směřují z ČR do zahraničí, přepravili celkem 3,5 milionu cestujících, o 30 procent více než za rok 2018,“ sdělil Právu ředitel české pobočky Flixbusu Pavel Prouza.
Ke svým zahraničním destinacím dostupným přímými autobusovými spoji z ČR přidal Flixbus loni například Oděsu, Umaň a Lvov na Ukrajině, Sarajevo a Visoko v Bosně a Hercegovině, nizozemský Rotterdam, belgické Antverpy i německá města Koblenz, Mohuč a Fürth.
Agresivní strategie
„Během jara postupně přidáme sezonní nabídku spojů na jih Evropy. Chceme otevřít další přímá spojení z Prahy do Španělska, Francie, Švýcarska, Velké Británie i Nizozemska. Pracovat budeme i na dalším propojení českých regionů s evropskými velkoměsty,“ informoval Prouza.
Jančuru jsme zničit nepřišli, tvrdí šéf FlixBusu
Flixbus je součástí společnosti Flixmobility, která má svá centra v Evropě i USA.
Její expanzi do jednotlivých zemí provázejí spory s tamějšími dopravci, kterým konkuruje nezvykle nízkými cenami jízdného. Tak tomu bylo i v ČR, kde soukromý vlakový a autobusový dopravce RegioJet označoval praktiky Flixbusu za nekalé.
„Strategie Flixbusu se nezměnila, situaci se ale přesto podařilo uklidnit. Díky loajalitě našich cestujících a úpravě služeb vykázala naše společnost i v autobusové dopravě za loňský rok zisk a pasažérů ještě přibylo,“ řekl Právu mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.