Článek
Decathlon chtěl podle deníku Le Figaro s uvedením běžeckého hidžábu jít ve stopách značek jako Nike či Uniqlo, které už v posledních letech vykročily do světa „islámské módy“. V úterý ráno ale prodejce informoval, že oznámení o zahájení prodeje vyvolalo za jeden den stovky reakcí a „bezprecedentní vlnu urážek a výhrůžek“. Večer pak firma oznámila, že svůj záměr opouští.
„Ke dnešnímu (úternímu) večeru jsme učinili rozhodnutí, že tento produkt ve Francii pro tuto chvíli nebudeme uvádět na trh,“ řekl ve vysílání rozhlasové stanice RTL mluvčí Decathlonu Xavier Rivoire. Hidžáb značky Kalenji již obchodní řetězec prodává v Maroku a ve Francii měl být k dispozici v nejbližších týdnech, píše agentura AFP.
Decathlon původně uváděl, že uvedení sportovního hidžábu odpovídá na potřeby některých běžců. „Nadšení pro produkt vedlo k tomu, že jsme si položili otázku, zda jej zpřístupníme i jinde než v Maroku,“ vysvětloval Xavier Rivoire, mluvčí společnosti Decathlon.
Ve Francii se však proti tomu postavilo vícero politiků včetně ministryně zdravotnictví. Buzynová uznala, že prodej sportovního hidžábu by nebyl protizákonný, avšak „je to vize ženy, kterou nesdílím“. „Preferovala bych, kdyby francouzská značka závoj nepropagovala,“ dodala.