Hlavní obsah

Firma Beck končí s předváděčkami, majiteli vadí negativní kampaň

Praha
Aktualizováno

Negativní kampaň médií přiměla německého podnikatele Jense Beckhäusera stáhnout se z podnikání v oblasti předváděcích akcí v Česku.

Foto: koláž Novinky

Článek

„Na základě negativní kampaně médií v Česku jsem se rozhodl ukončit svou činnost v oblasti předváděcího obchodního prodeje,“ uvedl Beckhäuser.

Šestačtyřicetiletý Beckhäuser prodal svůj podíl ve firmách Beck Europe a Beck Reisen. Obě firmy tak nesmějí už dále nést jméno Beck v názvu.

Společnosti byly často v hledáčku médií i České obchodní inspekce (ČOI) kvůli stížnostem na agresivní obchodní praktiky na předváděcích akcích.

Společnost Beck International bude podle Beckhäusera dále činná v oblasti dodávek vody a bude zpracovávat nadále pouze reklamace, poskytnuté garance a ostatní platné smlouvy s klienty. Firma také nebude dále podnikat v oblasti předváděcích akcí.

Podle údajů z obchodního rejstříku se firma Beck Europe přejmenovala na Home Tech a jejími novými vlastníky jsou Josef Bárta a firma San Medical, kterou vlastní německý podnikatel Thomas Schenk. Z Beck Reisen se stala Euro Reisen, Jens Beckhäuser ale odprodal pouze desetiprocentní podíl firmě Beck-financ, kterou sám vlastní.

Za půl roku pokuty za 11 miliónů

Firmy skupiny Beck dostaly v uplynulých letech od ČOI pokuty v řádu miliónů korun. Inspekce udělila v prvním pololetí provozovatelům předváděcích akcí 84 pokut v celkové výši 11,2 miliónu korun. Porušení zákona inspektoři zjistili u 80 procent z 218 kontrolovaných akcí.

„Pokud je firma prodána novému majiteli, ten musí zajistit dodržování povinností, které mu ukládá zákon v rámci odpovědnosti za vady prodané věci atd. Ten, kdo firmu převezme a naváže na její činnost, musí opět podnikat v souladu se zákony platnými v České republice a EU. Pro Českou obchodní inspekci se tedy změnou majitele firem skupiny Beck nic nemění,“ komentoval prodej Beckhäuserových firem ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.

Kvůli agresivním praktikám prodejců na předváděcích akcích se připravují i změny zákonů. Pořadatelé těchto akcí budou muset zřejmě České obchodní inspekci hlásit dopředu místo konání, datum, časový harmonogram a jaké zboží na akci budou nabízet.

Související téma

Stejné údaje budou muset být také na letácích, kterými organizátoři zejména seniory na tyto akci lákají. Za porušení těchto povinností bude prodávajícímu hrozit pokuta až pět miliónů korun.

Související články

Výběr článků

Načítám