Článek
„Omlouváme se za komplikace, ale v důsledku kybernetického DDoS útoku mohou být dočasně nedostupné naše bankovnictví, e-Broker nebo platby kartou na internetu. Kolegové na odstranění potíží intenzivně pracují. Děkujeme za trpělivost. Citlivá data ani finance v ohrožení nejsou,“ napsala banka na X ve středu odpoledne.
Krátké upozornění ohledně nedostupnosti bankovnictví či e-Brokeru ale viselo na webu banky i v pátek, tedy 48 hodin od prvotního nahlášení problému. Při kliknutí na přihlášení do bankovnictví se některým lidem stránky či aplikace vůbec nenačetly, jiní se do bankovnictví sice přihlásili, pokud ale chtěli provést nějakou akci, bankovnictví jim spadlo. Ve čtvrtek mohli mít někteří klienti také problémy s platbami kartou na internetu.
„Potřebujeme přistupovat na firemní účet skrz příchozí a odchozí platby. Včera (čtvrtek) jsem ještě mohl například stáhnout výpisy přes aplikaci, web byl zcela nefunkční. Dnes mi nejde ani aplikace na mobilu,“ upozornil Novinky jeden ze čtenářů.
Až během víkendu se situaci bance podařilo definitivně vyřešit a upozornění na webu ohledně možných problémů s dostupností služeb zmizelo.
Mluvčí Jakub Heřmánek přiznal, že servery banky byly pod silnými kybernetickými DDoS útoky, což podle něj částečně znemožnilo přístup do bankovnictví nebo aplikace e-Broker.
„Proti útokům aktivujeme různá opatření. Musíme vždy situaci pečlivě vyhodnocovat, zvlášť když daná omezení chceme vypnout, protože vždy hrozí, že útok znovu zesílí. To se stalo právě dnes ráno. Kolegové situaci intenzivně řeší a pracují na tom, aby systémy byly opět co nejdříve plně funkční pro všechny klienty,“ řekl v pátek Novinkám Heřmánek.
„Klientům se za komplikace velmi omlouváme a mrzí nás, že jim tato situace působí nepříjemnosti. Zároveň jim děkujeme za trpělivost a pochopení,“ dodal s tím, že klientská data nejsou kompromitovaná.