Článek
Rovněž spotřeba fernetu na domácím trhu, která je v porovnání s jinými srovnatelnými zeměmi enormě vysoká, se již podle plzeňských lihovarníků zřejmě blíží svému maximu, její další zvýšení není příliš pravděpodobné. Jak uvedl ředitel prodeje a člen představenstva společnosti Stock Plzeň Radek Svoboda, Rusko je pro fernet velmi perspektivní trh, ačkoli je tradičně zaměřeno hlavně na čirý nápoj bez příchuti, jímž je vodka.
Přesto Stock v Rusku vidí velký potenciál. "Když si chceme udržet naše výsledky, musíme se orientovat na exportní trhy. Rusům fernet chutná a je to nejlepší příslib," řekl Svoboda. Zdůraznil, že ruští konzumenti na rozdíl od českých stále preferují tvrdé lihoviny před pivem a vínem. Fernet by se podle něj mohl stát vhodným doplňkem tamní gastronomie.
Cena nové lihoviny, která by se na pultech moskevských supermarketů mohla objevit už asi za měsíc, by se měla pohybovat od 12 do 15 dolarů (v přepočtu 300 až 400 korun) za sedmičkovou láhev. "Nejsme prémiovou značkou a nemáme přehnané ambice. Nechceme se ale ani podbízet a naše cílová skupina konzumentů leží někde uprostřed. Věříme, že to nebude jen úzká skupina lidí s vysokými příjmy," doplnil Svoboda. Podle Svobody bude pro fernet tvrdou konkurencí becherovka, která má v Rusku stále dobré jméno a dlouhou tradici.
V polovině května Stock zahájil vývoz do Vietnamu, který se tak po Thajsku stal druhou exotickou zemí na seznamu odběratelů plzeňské firmy. Ve finiši by měly být i přípravy na export do Spojených států. Nejvýznamějším zahraničním trhem je Slovensko. Loni přibyla na seznam další odbytiště jako Finsko, Španělsko a Slovinsko. Jedná se o vývozu do Kanady, Austrálie a Velké Británie.