Článek
„Poprvé v historii ankety se hlasuje o poplatcích, které v drtivé většině banky postupně odstranily nebo ruší,“ informoval Patrik Nacher z pořádajícího serveru Bankovnipoplatky.com.
Na prvních dvou místech se zatím nacházejí poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotřebitelskému úvěru nebo úvěru u stavebního spoření a poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou. U vedoucího poplatku se tato skutečnost týká především nových nebo refinancujících klientů.
Podle Nachera se tak ukazuje, že různé iniciativy a spotřebitelské aktivity, včetně ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, mají svůj smysl. „Zejména pak při porovnání chování bank v současnosti s jejich přístupem k jejich poplatkové politice před osmi lety, kdy anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek započala,“ sdělil.
Situaci navíc umocňuje působení nízkonákladových bank, které poplatky za základní bankovní služby standardně nemají, čímž zvyšují konkurenční tlak a boj o klienty. Banky tak podle Nachera přistupují k rušení poplatků i přesto, že prozatím vyhrávají soudní spory o legálnost poplatku za vedení hypotečního nebo úvěrového účtu.
Finálové kolo trvá do konce února a lidé v něm mohou dávat hlasy pěti bankovním poplatkům postoupivším ze základního kola. Z nich pak vzejde nejabsurdnější bankovní poplatek pro rok 2013, k jehož vyhlášení dojde počátkem března.
Pro připomenutí, v předešlém ročníku skončil jako první poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat.