Článek
Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů miniautomobilů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva.
Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala čtvrt století. [celá zpráva]
Mitsubishi zatím potvrdila manipulaci u čtyř modelů miniautomobilů s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, které se prodávají pouze v Japonsku. Konkrétně jde o modely eK Wagon, eK Space, Dayz a Dayz Roox. Poslední dva vyráběla pro Nissan, který na podezřelé údaje o spotřebě upozornil. Šéf automobilky ale již dříve uvedl, že se manipulace zřejmě týkají i dalších vozů. [celá zpráva]
Podle japonského tisku se podezření týká i oblíbených modelů Outlander nebo Pajero. Agentura AP ve středu napsala, že americké úřady nařídily kontrolu údajů o spotřebě u pěti vozů značky Mitsubishi, z toho dvou SUV.
Na odškodné máme, ujišťují
Firma záležitost dál vyšetřuje a už koncem dubna se rozhodla vytvořit vyšetřovací komisi, která má do tří měsíců předložit zprávu. Mitsubishi také stále pracuje na tom, jakým způsobem odškodní zákazníky. Automobilka ve čtvrtek upozornila, že má k dispozici finanční prostředky nutné pro řešení celé této kauzy.
Skandál v Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli podobné aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 miliónů naftových aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české automobilky Škoda Auto.