Článek
„Usilujeme o vyváženější přístup k ochraně spotřebitelů," uvedl šéf francouzsko-nizozemské letecké společnosti Air France-KLM Ben Smith. Pravidla EU zaručují spotřebitelům okamžitou refundaci peněz za zrušené lety.
Navíc zahrnují nárok na odškodné za lety zrušené s méně než dvoutýdenním předstihem a za zpoždění přesahující tři hodiny, upozornila agentura Reuters.
Ryanair vykázal nejvyšší ztrátu za 35 let
„Je to pravděpodobně jeden z nejrepresivnějších zákonů na ochranu práv spotřebitelů na světě," prohlásil Smith. Pravidla EU podle A4E nejsou slučitelná s masivním omezováním letů, které si pandemie vynutila, napsala agentura Bloomberg. „Je velmi důležité, abychom z tohoto zákona vytvořili něco realističtějšího a vyváženějšího," řekl Smith.
Evropská komise nicméně podle Reuters signalizovala, že o oslabení práv cestujících není připravena uvažovat. „Vždy jsme se snažili dosáhnout správné rovnováhy mezi ochranou spotřebitelů a ochranou turistického a dopravního průmyslu," uvedl podle Reuters nejmenovaný představitel EU. „Pokračující a zlepšená ochrana práv cestujících je klíčová pro zajištění potřebné důvěry spotřebitelů v dopravní průmysl," dodal.