Článek
Spotřebitelé by si podle Lucie Korbeliusové z dTestu měli dávat pozor, protože Temu ve velkém porušuje právo na ochranu spotřebitele.
Temu podle stížnosti porušuje Akt o digitálních službách, unijní legislativu zabývající se online prostředím a ochranou spotřebitelů. A to zejména tím, že nedostatečně prověřuje prodávající na platformě, takže spotřebitelé často nevědí, u koho nakupují, případně na něj nemají jiný kontakt než adresu sídla v Číně.
Temu údajně zároveň používá neférové praktiky a takzvané dark patterns, které mají za úkol spotřebitele manipulovat či přímo oklamat svými doporučeními a snaží se spotřebitele přimět utratit více, než měli původně v úmyslu.
Spotřebitelské organizace zároveň mají obavy ohledně bezpečnosti výrobků prodávaných na tomto tržišti.
V rámci České republiky podal dTest stížnost Českému telekomunikačnímu úřadu. Ten by měl po posouzení stížnost postoupit koordinátorovi digitálních služeb v Irsku, kde má Temu evropské sídlo.
Firma působí na trhu teprve rok, ale už je velmi populární i v Česku. Jen v EU má podle spotřebitelské organizace dTest přes 75 milionů uživatelů měsíčně, které si získalo díky intenzivnímu online marketingu, velkým slevám na spotřební zboží a integraci herních elementů do nákupní platformy.