Hlavní obsah

Eurotunnel hledá cesty, jak odvrátit bankrot

Novinky, DPA, Bloomberg
PAŘÍŽ

Provozovatel železnice pod kanálem La Manche, společnost Eurotunnel, už od svého vzniku bojuje o svou existenci. Dluhy u věřitelů dosahují 6,2 miliardy liber (v přepočtu asi 270 miliard korun) a společnosti se stále nedaří dostat do zisku. Loni jí navíc klesly tržby o sedm procent na 285 miliónů liber.

Článek

"Výsledky za rok 2004 nás opravdu zklamaly," řekl šéf společnosti Jacques Gounon. Firmě se podle něj nedaří především proto, že není schopná konkurovat trajektům v přepravě aut a nákladů. Levné letenky diskontních přepravců navíc podmořskému kanálu ubírají i cestující jednotlivce.

Ztráta společnosti za loňský rok se snížila na 570 miliónů liber (asi 25 miliard korun) z předloňských 1,3 miliardy liber. Podle společnosti za to může právě to, že firma nesplácela úroky a také omezila provoz.

Na začátku roku tržby stouply

Podle Gougona se situace vylepšila v prvním čtvrtletí roku 2005. Tržby stouply meziročně o čtyři procenta na 190 miliónů eur. Zvýšila se hlavně přeprava aut a nákladů, protože společnost vypsala mimořádné slevy na přepravné.

Společnost požádala své věřitele, aby mohla ze svých dluhů odepsat 3,5 miliard liber, u nichž není schopná splácet ani úroky. Pokud se tak nestane, nebude firma schopná splatit ani zbývající pohledávky.

; ;

.: Eurotunel (žlutá blikající linka) mezi francouzským Calias a britským Folkestonem cestující příliš nevyužívají. Na vině jsou drahé jízdenky.

Tunel byl s velkou slávou otevřen v roce 1994 a vede 25 až 40 metrů pod mořským dnem mezi přístavními městy Calais ve Francii a Dover ve Velké Británii. Když se tunel stavěl, očekávalo se, že jej bude využívat mnohem více lidí, než je skutečnost.

Doba cesty mezi oběma zeměmi se zkrátila z více než hodiny na půlhodinu. Turisté ale kvůli romantice dávají často přednost cestě trajektem nebo do Británie letí letadlem.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám