Článek
Sama média mají většinou na Facebooku oficiální profily, kam zprávy dobrovolně přidávají, protože jim zvyšují čtenost. Kromě toho mají možnost přímo do zdrojového kódu přidat požadavek, aby Google jejich stránky nezařazoval do výsledků vyhledávání.
Podle europoslanců ale i Google a Facebook vydělávají na odkazech na zpravodajství, za což by měli vydavatelům platit.
„Při svém dominantním postavením na trhu v oblastech vyhledávání, sociálních médií a inzerce velké digitální platformy vytvářejí nerovnováhu sil a výrazně těží z mediálního obsahu,” nechal se slyšet maltský europoslanec Alex Saliba.
Konec Googlu v Austrálii? Pomůže Microsoft
„Myslím, že je jednoznačně spravedlivé, aby spláceli spravedlivou částku,” dodal poslanec, který zasedá v klubu evropských socialistů.
Europoslanci chtějí tuto myšlenku doplnit do již připravených návrhů na zpřísnění regulace digitálních platforem v EU. Australská legislativa obsahuje například možnost závazného arbitrážního řízení ohledně poplatku za zpravodajský obsah.