Článek
"Paní místopředsedkyni jsem ujistil, že Česká republika záměry EK podporuje. Chce se na přípravě jednotného systému elektronického mýtného aktivně podílet," řekl Právu Šimonovský. V ČR se počítá se zavedením tohoto mýtného do dvou let, tedy zřejmě již v r. 2005. Vzhledem k tomu, že v naší republice je nyní jen zhruba 520 km dálnic, má se podle Šimonovského zpoplatnění týkat také rychlostních komunikací a některých silnic I. třídy - celkem 3000 km vozovek.
Šimonovský dále Palaciové navrhl, aby Evropská železniční agentura, která má koordinovat činnost EU v rozvoji železniční dopravy a zvyšování její bezpečnosti, sídlila v Praze. Palaciová její kandidaturu podpořila. Hostit tuto agenturu, jejíž činnost bude financována z rozpočtu EU, však chce ještě dalších šest zemí. Rozhodnuto tedy zdaleka není.
Šimonovský v Bruselu jednal i o podpoře výstavby dálnic a železničních koridorů, jimiž se má Česko napojit na transevropskou dopravní síť. Na tu chce EU v celé Evropě do r. 2020 vynaložit 600 miliard eur, což nelze zvládnout bez účasti soukromých investorů.