Hlavní obsah

ERÚ si chce došlápnout na problémové obchodníky s energiemi

Novinky, pit
Praha

Energetický regulační úřad (ERÚ) chce přitvrdit vůči obchodníkům na trhu s energiemi. Nutí ho k tomu téměř 3000 podnětů a stížností jen za letošní první čtvrtletí. Předsedkyně ERÚ Alena Vitásková si proto pozvala na kobereček 27 obchodníků s energiemi, na které si zákazníci nejvíce stěžovali.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Ochrana zákazníků nejsou pro nás pouze paragrafy v příslušných zákonech. Po ukončených kontrolách jsme u některých obchodníků zahájili správní řízení a další opatření, která pomohou zlepšit neutěšenou situaci na liberalizovaném trhu s energiemi,“ sdělila Vitásková.

Vitásková vyzvala obchodníky k bezodkladné nápravě a pohrozila do budoucna za tyto přestupky udělovat finanční sankce a dokonce i odebrat licenci. Kromě těchto restriktivních opatření chce úřad spolupracovat s obchodníky a připravit tzv. kodex obchodníka s energiemi.

Nejvíce podnětů a stížností ERÚ registroval na České Energetické Centrum, České Energetické Centrum Jih, Centropol Energy a Bohemia Energy entity. Své si ohledně jednání ve vztahu k zákazníkům vyslechly i společnosti X Energie, RWE Energie, Bicorn, ČEZ Prodej a E.ON Energie.

Agresivní dealeři a srovnávání cen

Největší počet opakovaně projednávaných a zákazníky kritizovaných postupů obchodníků souvisel s metodami používanými při uzavírání smluv, s neakceptováním odstoupení od smlouvy a s nedodržováním lhůt pro vystavení vyúčtování.

Poskytování neúplných a lživých informací zákazníkům a klamavé a agresivní obchodní praktiky se obzvláště vyskytují v jednání podomních prodejců – dealerů, kteří se soustřeďují hlavně na starší či nemocné lidi.

„Výhodné je v tomto případě online sjednávání smluv na portálech, kdy klient vidí transparentní nabídky s reálným finančním dopadem. Pokud jde o portál Sfinance.cz, může se informovat na naší klientské lince,“ uvedl Martin Špaček z Sfinance.cz.

Ceny si můžete porovnat on-line zde.

Výběr článků

Načítám