Článek
Společnosti Bosch má majitelům dvoulitrových dieselů vyplatit po 350 dolarech odškodného, které souvisí s aktivní pomocí při manipulací měřením emisí. Té se měla dopustit jakožto dodavatel softwaru.
Bosch na druhé straně odmítl, že by měl jakoukoliv odpovědnost za použití podvodného softwaru. Ta podle něj leží zcela na automobilce. Přesto Bosch souhlasil s kompromisem a přistoupil na vyplacení odškodného v rámci urovnání občanskoprávního sporů.
VW 2.0-litre owners will get $350 each from the Bosch settlement.
— Patrick McGee (@PatrickMcGee_) 1. února 2017
VW 3.0-litre owners will get $1,500 each. (Audi, Porsche models). https://t.co/3YAtEDy5lS
Volkswagen má vyplatit po 1500 dolarech
Automobilka sama pak za odškodnění zákazníků zaplatí další 1,26 miliardy dolarů (31,6 miliardy korun). Volkswagen má totiž každému poškozenému majiteli Audi a Porsche zaplatit 1500 dolarů (37,5 tisíce korun). Menší část vozů musí navíc od majitelů odkoupit, u větší části postačí přistoupit k úpravám, aby splňovaly emisní limity.
V případě, že by soud tyto úpravy nakonec neakceptoval, automobilka by musela odkoupit 80 tisíc vozů, což by ji stálo čtyři miliardy dolarů.
Emisní aféra Volkswagenu vypukla v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí koncern obvinila, že jeho dieselové motory obcházejí měření emisí. [celá zpráva]
S Američany se Volkswagen na začátku letošního roku domluvil na urovnání sporu. V rámci dohody musí automobilka přiznat vinu ohledně porušení některých ustanovení amerického práva a zaplatit 4,3 miliardy dolarů (zhruba 111 miliard korun). [celá zpráva]