Článek
Ve svém rozhovoru divákům vysvětlil, jak k tak šokujícímu závěru dospěl. Internetové společnosti nejdřív rozdělil do tří generací, přičemž zmínil, že každá internetová firma může obsadit přední místa žebříčku preferencí trhu jenom v rámci jedné generace.
Své tvrzení demonstroval na několika příkladech. Jako ukázku si zvolil webový portál Yahoo.com, poskytovatele většího množství různorodých online služeb na jednom místě, což charakterem odpovídá první generaci internetových společností.
Yahoo se nacházel na vrcholu své slávy v roce 1999. Tenkrát se cena jedné jeho akcie obchodovala za 100 USD. Po roce 2000, kdy splaskala internetová bublina a akcie technologických společností prudce klesly dolů, nebyl již Yahoo schopen oživit svoji bývalou slávu a znovu probudit zájem investorů o koupi jeho akcií. Dnes se jejich cena nachází na úrovni pod 16 dolarů, což je 83 procentní pokles.
Vynikající ukázkou toho, že úspěšná internetová společnost může zastávat první místo jenom v jedné epoše, je podle slov pana Jacksona také firma Google. Té bezpochyby patří prvenství v generaci číslo jedna, kterou reprezentují poskytovatelé víceúčelových webů. Další érou, ve které již Google neprorazil, jsou provozovatelé sociálních sítí. Tady má svůj primát Facebook. Googlu se v této kategorii pomocí své služby Google Plus (Google+) prosadit vůbec nedaří. Přitom právě on měl pro vytvoření ohromné komunitní sítě obrovský potenciál, a to hned z několika důvodů. Za prvé disponuje značnou základnou potenciálních klientů, kteří využívají bezplatný email - Gmail. Za druhé má jedinečnou možnost vzájemně propojit různé služby, jako například sdílení videí přes Youtube nebo obrázků přes Picasso.
Pan Eric Jackson pak na základě těchto úvah dospěl k závěru, že jakkoliv se Facebooku daří v éře sociálních síti, nebude schopen svůj zdar obhájit v následující generaci, která již klepe na dveře.
Čeká nás věk čistě mobilních portálu a aplikací. Jacksnovy spekulace podporuje i momentální katastrofální vývoj ceny akcií Facebooku, které oproti své upisovací hodnotě 38 USD klesly o 28 procent.