Článek
Evropský úřad pro hospodářskou soutěž zahájil vyšetřování v roce 2016. V roce 2020 na něj navázal obviněním Českých drah, že v letech 2011 až 2019 účtovaly na trase Praha-Ostrava podnákladové ceny.
„Po pečlivém posouzení všech relevantních důkazů, včetně informací obdržených od ČD, dospěla komise k závěru, že důkazy nepotvrdily její původní obavy, a proto se rozhodla ukončit vyšetřování,“ píše se v dnešním sdělení EK.
„Skvělá zpráva pro ČD. Dnes jsme od EK obdrželi rozhodnutí v kauze údajně podnákladových cen na lince Praha-Ostrava,“ uvedl v reakci na Twitteru předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
„Tvrzené protisoutěžní jednání, ke kterému mělo dojít ze strany ČD, nebylo shledáno opodstatněným. Velké zadostiučinění po letech vleklé kauzy,“ dodal Krapinec.
Skvělá zpráva pro #ČD. Dnes jsme od @EU_Commission obdrželi rozhodnutí v kauze údajně podnákladových cen na lince Praha-Ostrava. Tvrzené protisoutěžní jednání, ke kterému mělo dojít ze strany ČD, nebylo shledáno opodstatněným. Velké zadostiučinění po letech vleklé kauzy. 🚅 💪
— Michal Krapinec (@MKrapinec) September 30, 2022
Komise dodala, že dál vyšetřuje jinou kauzu Českých drah. V té jde o trh s použitými osobními železničními vagony a figuruje v ní i rakouský národní dopravce Österreichische Bundesbahnen.