Hlavní obsah

E-shopy mají v Asii žně. Čínská Alibaba téměř zdvojnásobila zisk

Čínská internetová společnost Alibaba Group Holding v prvním čtvrtletí svého finančního roku zvýšila zisk o 94 procent na více než 14 miliard jüanů (46,8 miliardy korun). Tržby se zvýšily o 56 procent na 50,2 miliardy jüanů (167,3 miliardy Kč) a překonaly očekávání trhu. Hlavním důvodem je pokračující růst online prodeje, uvedla ve čtvrtek firma.

Foto: Kim Kyung Hoon, Reuters

Logo společnosti Alibaba na centrále v Pekingu

Článek

Analytici v anketě agentury Reuters předpovídali, že tržby ve čtvrtletí dosáhnou v průměru 47,7 miliardy jüanů. Příjmy z internetového prodeje vzrostly o 58 procent v porovnání s předchozím čtvrtletím, kdy růst činil 59,5 procenta. První finanční čtvrtletí skončilo v červnu.

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z pokračujícího apetitu čínských spotřebitelů. Lidé zvyšují online nákupy prakticky všeho, od potravin přes oblečení až po luxusní výrobky.

Dobře si vedou také její cloudové služby a zábavní podnikání, zatím se ale nevyplácejí investice do kamenných obchodů.

Jak upozornil americký deník The New York Times, akcie Alibaby letos posílily o více než 80 procent a tržní hodnota firmy se tak pohybuje kolem 400 miliard dolarů. Pomalu se tak dotahuje na největší internetový obchod světa, americký Amazon, s tržní hodnotou okolo 470 miliard dolarů.

Výběr článků

Načítám