Článek
"Transparentnost procesu a adekvátní cena bude zajištěna tím, že ji stanoví soudem určený znalec," sdělil Dvořák. Podle svých slov se v současnosti s kolegy věnuje analýze, která má jasně oddělit činnosti nezbytné pro fungování aerolinií, a činnosti, které nejsou pro ČSA důležité. Podle Dvořáka aerolinie obvykle nevlastní nemovitosti, naopak letiště se správou budov zabývají.
Odprodej sídla ČSA je součástí plánu na záchranu společnosti. S plánem přišlo ministerstvo financí a souhlasila s ním vláda. Budovou APC a dalšími nemovitostmi, například hangárem F, ručily aerolinie státnímu podniku v likvidaci Osinek za úvěr 2,5 miliardy korun.
Vláda zmíněné nemovitosti na předposledním zasedání odblokovala a dluh chce převést na akcie. Rozhodnutí vlády uvolnilo novému vedení ČSA v čele s Dvořákem ruce k odprodeji či dalšímu zastavení budov. "U ostatních nemovitostí je opět nutné zvážit jejich význam pro klíčový byznys aerolinek," uvedl Dvořák.
ČSA bojují o přežití. Jak nedávno uvedl ministr financí Eduard Janota, pokud by vláda budovy neodblokovala, došly by společnosti peníze na provoz už v listopadu. Hlavní akcionář, kterým je stát s 92 procenty akcií, očekává koncem roku ztrátu až 3,3 miliardy korun.
Společnosti mají pomoci mimo jiné právě majetkové přesuny s letištěm. Stát se tím chce vyhnout nařčení ze strany antimonopolního úřadu a Evropské komise, že ČSA poskytuje nedovolenou podporu.