Článek
Průměrná výše poškození dosahuje u ojetin z Německa podle vyčíslení pojišťoven zhruba 290 000 korun. Velká část těchto aut je přitom prodávána jako nehavarovaná.
Pokud auto prošlo totální škodou, průměrná výše nákladů na opravu se vyšplhá v přepočtu na zhruba 390 000 korun. Relativně vysoká částka je daná vyšším zastoupením luxusních aut, která se z této země často dovážejí.
„Vysoké procento aut s poškozením je zase dáno vyšším průměrným stářím prodávaných aut z Německa, které dosahuje zhruba 11 let. Například česká auta se prodávají v průměru o tři roky mladší,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Nebezpečí na silnicích. Češi jezdí ve stále starších ojetinách
S rostoucím věkem aut roste samozřejmě i výskyt poškození a havárií. Přesto by lidé neměli podceňovat ani novější vozy.
„Často se setkáváme s vozy z Německa, například tříletými s nájezdem do 40 000 kilometrů, které se zdají jako výborná koupě, ale přitom prošly totální havárií,“ upozornil Pajer. Taková auta jsou nadhodnocená o stovky tisíc korun, navíc u zatajených nehod nevíte, zda bylo auto bezpečně opraveno.
Z Německa se přitom dají dovézt i kvalitní ojetiny ve výborném či dobrém stavu, ale je potřeba si vybrat seriózního prodejce, nejlépe s nějakou historií, a auto si vždy před koupí prověřit.