Článek
Za poslední dva měsíce od dálnic zmizela necelá stovka reklamních zařízení. Někteří vlastníci reklam podle úřadu umísťují do ochranných zón nová zařízení, případně je přesouvají na jiná místa.
„Práce silničních správních úřadů i ŘSD je tak značně složitá a řízení vedoucí k odstranění musí být neustále obnovována,” uvedla mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.
Ťokova akce kulový blesk trvá už dva roky
Podle zákona měli provozovatelé reklamy odstranit billboardy z takzvaných ochranných pásem 250 metrů od dálnic a 50 metrů od silnic první třídy do konce srpna 2017.
Tehdejší ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) se ještě v polovině roku 2017 s odkazem na akci „kulový blesk“ dušoval, že v září budou všechny billboardy pryč.
Majitelé billboardů však v řadě případů dávali najevo odpor proti nové legislativě a odmítali spolupracovat. Na konci srpna 2017 billboardy provozovatele Czech Outdoor ze skupiny BigBoard zaplnila zobrazení české státní vlajky.
Později bývalý ministr svůj slib upravil s tím, že odstraňování billboardů potrvá „řádově měsíce“. V tuto chvíli jde již téměř o 21 měsíců.