Článek
Indikátor důvěry podnikatelů se snížil o 0,4 bodu na hodnotu 96,9 a indikátor důvěry spotřebitelů poklesl o 1,2 bodu na hodnotu 100,4.
„Prosincový průzkum mezi spotřebiteli přinesl částečnou korekci růstu důvěry z předešlých tří měsíců. Důvodem jsou především zvýšené obavy ze zhoršení celkové hospodářské situace a rostoucí počet domácností, které nepředpokládají, že v roce 2025 budou významněji utrácet za velké nákupy,“ sdělila Anastasija Neradová z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
K poklesu důvěry v podnikatelské sféře vedl zejména pokles poptávky v průmyslu. S tím souvisí nižší očekávané tempo růstu výrobní činnosti v příštích třech měsících.
V porovnání s listopadem se mírně snížil počet domácností, které hodnotí svou finanční situaci hůře než v posledních dvanácti měsících. Naopak ale vzrostl počet spotřebitelů, kteří se domnívají, že doba není vhodná k velkým nákupům.