Článek
Drony ČEPS používá zejména v mimořádných situacích, například při poruchách či namátkových kontrolách. Nová možnost kontroly vedení prý znamená pokrok v bezpečnosti provozu soustavy. Zejména kvůli tomu, že nová technologie dovolí provádět prohlídky za plného provozu.
Firma za krátkou dobu, co bezpilotní letouny používá, odhalila jejich pomocí už několik závad. „Například poškození ocelových konstrukcí, rozpletení lanového vodiče, znečištění nebo jiné poškození izolátorů,“ uvedla mluvčí společnosti Barbora Peterová.
Drony si firma nechala vyvinout na zakázku. „Na dron se umístí kamera, která snímá průběh letu. S pozemní stanicí je spojená video vysílačem, který slouží pro přenos obrazového výstupu,“ sdělila Peterová s tím, že letoun ovládají vždy dva lidé - pilot a obsluha kamery.
Kontrola jednoho stožáru prý trvá přibližně deset minut, přičemž plně nabitý dron vydrží létat nejvýše 15 minut.