Hlavní obsah

Dráhy nasadí čtyři desítky modernizovaných vagónů pro rychlíky

České dráhy pořídily čtyři desítky modernizovaných vagónů za 373 miliónů korun, které nasadí v nově vytvořené kategorii komfortních rychlíků. Počet komfortních dálkových spojů tak v příštím roce stoupne ze 117 na 156 vlaků. Společnost to ve čtvrtek uvedla v tiskové zprávě.

Foto: ČD

Vozy abpee modernizovala polská Pesa. Červený interiér je jen v první třídě, ve druhé třídě je modrý.

Článek

Celkem 15 klimatizovaných velkoprostorových kombinovaných vozů 1. a 2. třídy modernizovala polská firma Pesa. Dopravce je v současnosti uvádí do provozu v rychlících z Prahy do Plzně a Chebu a také do Klatov a Železné Rudy. Další z nich jezdí z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce.

Česká společnost KOS Krnov pak provedla tzv. malou modernizaci 26 velkoprostorových vozů 2. třídy. Ty nemají klimatizaci, výrazně ale modernizovaly interiér. Dostaly například nové polstrované sedačky a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky.

Foto: ČD

Vozy bdt modernizovaly Krnovské opravny a strojírny (KOS)

Ve vozech jsou také místa pro uložení jízdních kol a jsou zařazené do rychlíků z Prahy přes Plzeň do Klatov a Železné Rudy a z Brna přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice a Přerov do Olomouce.

Oba typy vozů jsou nově vybaveny také posuvnými, tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy blokované. Úpravou podvozků a brzd byla zvýšena také jejich rychlost ze 120 km/h na 140 km/h.

Komfortní dálkové rychlíky vyšší kvality (Rx) jsou sestaveny z nových nebo modernizovaných vozů.

Foto: ČD

Interiér modernizovaných vozů bdt

"Místo vozů s koženkovými lavicemi nabízejí komfortní čalouněné sedačky, v kupé jen se šesti místy. Samozřejmostí jsou doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících, například notebooků, iPadů nebo mobilních telefonů," uvedl člen představenstva Michal Štěpán.

Modernizované vozy s čalouněnými sedačkami místo koženky nabízejí i další vlaky, které zatím nesou běžné označení rychlík. Jsou to například motorové soupravy z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic, z Plzně do Mostu, z Prahy do Turnova a Tanvaldu nebo z Kolína do Rumburku.

Novější soupravy z 90. let, které mají také mnoho atributů komfortních dálkových vlaků, jezdí i z Pardubic do Liberce nebo z Olomouce přes Krnov do Ostravy. Jednotlivé klimatizované modernizované vozy jsou zařazeny i do dalších běžných rychlíků.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám