Článek
Všechny modernizované vozy budou schopné jet rychlostí 200 kilometrů v hodině a budou klimatizované.
„Při rekonstrukci se provede oprava nebo výměna interiérů, čalounění nebo kompletně celých sedaček a stolků. Instalovány budou nové koberce. Zcela nově bude dosazen audiovizuální informační systém a elektronický rezervační systém a Wi-Fi zařízení pro provoz internetu," uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Zájem o linku měl i Jančura
Balík rekonstrukcí byl rozdělen do dvou soutěží, v obou uspěla šumperská společnost, která doposud pro České dráhy modernizovala zejména regionální motoráky známé pod názvem Regionova. Část vozů z první zakázky, celkem devět, bude podle Štěpána upravena pro přepravu handicapovaných cestujících a získají bezbariérová WC.
České dráhy dosáhly pětiletého prodloužení spolupráce s německými drahami Deutsche Bahn na lince do Hamburku vloni. Zájem o lukrativní spojení, které ročně využije na 1,1 miliónu cestujících, měl i RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury. Ten měl na trase státního dopravce vystřídat už v roce 2013. Nástup soukromé společnosti na tuto trať se ale několikrát odložil kvůli potížím s nákupem a financováním potřebných vozidel.