Článek
„V době údajné exkluzivity, kterou Rencar měl na základě neplatné smlouvy, jsme dostávali pouhou třetinu toho, co nám v současnosti přináší pronájem reklamních ploch legálně vysoutěžených v otevřených tendrech, do kterých se měl možnost přihlásit každý subjekt,” uvedl Šabík.
Dodal, že nynější výnosy také pocházejí jen ze třetiny reklamních ploch. „Tímto přístupem nejen maximalizujeme výnosy z pronájmu našeho majetku, ale současně se nám daří potlačovat reklamní smog v pražské MHD,” doplnil.
Schillerová: JCDecaux dluží Letišti Praha nájemné za reklamu
Výnosy se podle něj od roku 2016 zvyšují, proto je i loňská částka oproti roku 2019 vyšší. „Platnost některých smluv, které jsme předtím vysoutěžili, začala až v průběhu roku 2019. U některých nosičů to byly pak z roku 2019 jen dva měsíce, u jiných šest měsíců atd.,” řekl.
Smlouvu s firmou Rencar DPP vypověděl v roce 2016 a označil ji za nevýhodnou a od počátku neplatnou, což firma odmítla. Následoval soudní spor, ve kterém Obvodní soud pro Prahu 9 předloni dal podniku zapravdu. Městský soud v Praze pak věc loni vrátil nižší instanci, protože i když se senát v zásadě ztotožnil s jeho rozhodnutím, původní rozsudek podle něj byl v jednom bodu nejasný a chyběly k němu podklady. Podle DPP to na věci nic nemění.
Nové projednání věci se zatím neuskutečnilo, JCDecaux mezitím kvůli sporu zahájila s českým státem mezinárodní arbitráž.
Koronavirus loni srazil počty cestujících v pražské MHD
Firma Rencar podle informací DPP provozovala v pražské MHD asi 130.000 reklamních ploch, byly například v metru, na tramvajích a na autobusech. Podle podniku za ně ročně platila asi 50 milionů korun. Původně měl kontrakt platit do roku 2031, podnik po jeho vypovězení začal pořádat tendry na menší balíky reklamních ploch.
Vlastnictví Rencaru, který v roce 1990 založil samotný DPP, se v roce 2001 přesunulo ke skupině JCDecaux. Nyní má podnik ve firmě jen menšinový podíl. JCDecaux má také smlouvu s magistrátem na provoz přístřešků MHD, která skončí v polovině letošního roku. Vedení metropole se rozhodlo ji neprodloužit a stovky přístřešků, které firma vlastní, postupně nahradit vlastními.