Článek
Smlouvu s dodavatelskou firmou chce DPP podepsat do konce června, stavba by měla začít po získání stavebního povolení v létě. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.
DPP loni v červnu zahájil geologický průzkum. Doba výstavby sedm a půl roku je podle podniku daná složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C. V některých úsecích budou obě linky dělit pouze čtyři metry. Předběžných konzultací, které dopravní podnik o projektu vedl, se zúčastnilo osm společností.
„Je to stavba, která má bezchybně sloužit stovkám milionů cestujících další desítky let. Proto máme zájem do tendru na výstavbu prvního a nejsložitějšího úseku metra D přilákat do Prahy co nejvíce renomovaných a zkušených společností se silným zázemím, které mohou navázat na své doposud realizované obdobné projekty,” uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Zadání tendru zahrnuje podmínku, že celkový roční obrat dodavatele nesmí být menší než pět miliard korun bez DPH za poslední tři roky. Další podmínkou je zkušenost firmy s adekvátně rozsáhlými tunelovými dopravními stavbami, včetně alespoň jedné drážní.
Při splnění podmínek bude podnik nabídky hodnotit podle nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality. Cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zbylých 20 bude záviset na konkrétních zkušenostech firmy a jejího odborného personálu, obzvláště hlavního manažera výstavby.
Stavba je úvodní částí prvního úseku nové linky, který má spojovat Pankrác a Písnici. Na lince mají jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu by měl vzniknout navazující úsek z Pankráce na náměstí Míru.