Článek
Smlouvu s dodavatelskou firmou chce DPP podepsat do konce června, stavba by měla začít po získání stavebního povolení v létě. První úsek linky D má propojit Písnici s Pankrácí a má mít osm stanic. Celkové náklady se odhadují na 57 miliard korun.
DPP loni v červnu zahájil geologický průzkum. Doba výstavby sedm a půl roku je podle podniku daná složitými geologickými podmínkami a nutností vést tunely v blízkosti stávající linky C. V některých úsecích budou obě linky dělit pouze čtyři metry. Předběžných konzultací, které dopravní podnik o projektu vedl, se zúčastnilo osm společností.
„Je to stavba, která má bezchybně sloužit stovkám milionů cestujících další desítky let. Proto máme zájem do tendru na výstavbu prvního a nejsložitějšího úseku metra D přilákat do Prahy co nejvíce renomovaných a zkušených společností se silným zázemím, které mohou navázat na své doposud realizované obdobné projekty,” uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Praha představila výtvarné návrhy pro metro D
Zadání tendru zahrnuje podmínku, že celkový roční obrat dodavatele nesmí být menší než pět miliard korun bez DPH za poslední tři roky. Další podmínkou je zkušenost firmy s adekvátně rozsáhlými tunelovými dopravními stavbami, včetně alespoň jedné drážní.
Při splnění podmínek bude podnik nabídky hodnotit podle nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality. Cena bude mít při hodnocení váhu 80 procent, zbylých 20 bude záviset na konkrétních zkušenostech firmy a jejího odborného personálu, obzvláště hlavního manažera výstavby.
Stavba je úvodní částí prvního úseku nové linky, který má spojovat Pankrác a Písnici. Na lince mají jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu by měl vzniknout navazující úsek z Pankráce na náměstí Míru.