Článek
O zakázce ve čtvrtek informoval vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Smlouvu s dodavatelem podle něj podnik podepíše po uplynutí 15denní lhůty, kdy uchazeči mohou podat námitky.
Předmětem veřejné zakázky bylo také příslušenství, tedy podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k softwaru pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a deset sad náhradních dílů.
Jak přesně budou tramvaje vypadat, zveřejní podnik podle Šabíka až po uplynutí výše zmíněné lhůty pro odvolání. DPP hodnotil vozy mimo jiné podle toho, zda mají elektromagnetické brzdy nebo ekologické chladivo v klimatizaci, nesměly mít ani kola menší než 640 milimetrů a podnik bral zřetel i na obsaditelnost nebo hmotnost vozu.
Dopravnímu podniku dorazily ve výběrovém řízení dvě řádně podané finální nabídky. Kromě vítěze tendru se přihlásila také společnost Stadler s vozidlem s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha, která zaslala nabídku za asi 17,77 miliardy korun.
DPP má zhruba 800 tramvají. Přibližně polovina vozů je nízkopodlažních. DPP je s asi 11 000 zaměstnanci největší městskou firmou a na starosti má provoz MHD. Tramvaje obsluhují 35 linek. Od Škody Transportation v minulosti DPP nakoupil mj. tramvaje 15T For City.