Hlavní obsah

Dozorčí rady VW a Porsche schválily spojení podniků

Wolfsburg

Dozorčí rady německých automobilek Volkswagen a Porsche ve čtvrtek schválily dohodu o spojení podniků. Informovala o tom agentura DPA. Fúze by měla být dokončena v roce 2011. Součástí Volkswagenu je rovněž česká Škoda Auto.

Článek

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc.

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc.

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc. "Tato aliance má nesmírný technologický a ekonomický potenciál," uvedl premiér spolkové země Dolní Sasko Christian Wulff. Dolní Sasko má ve Volkswagenu zhruba dvacetiprocentní podíl a dohoda mu zachovává možnost blokovat důležitá rozhodnutí podniku. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn uvedl, že Porsche představuje pro Volkswagen "ideální obohacení".

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc. "Tato aliance má nesmírný technologický a ekonomický potenciál," uvedl premiér spolkové země Dolní Sasko Christian Wulff. Dolní Sasko má ve Volkswagenu zhruba dvacetiprocentní podíl a dohoda mu zachovává možnost blokovat důležitá rozhodnutí podniku. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn uvedl, že Porsche představuje pro Volkswagen "ideální obohacení".

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc. "Tato aliance má nesmírný technologický a ekonomický potenciál," uvedl premiér spolkové země Dolní Sasko Christian Wulff. Dolní Sasko má ve Volkswagenu zhruba dvacetiprocentní podíl a dohoda mu zachovává možnost blokovat důležitá rozhodnutí podniku. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn uvedl, že Porsche představuje pro Volkswagen "ideální obohacení". Porsche nyní kontroluje téměř 51 procent Volkswagenu a vlastní opce na nákup dalších akcií. Ve snaze o převzetí Volkswagenu se ale firma výrazně zadlužila, takže se nyní potýká s finančními problémy.

Dohoda předpokládá, že Volkswagen nejprve získá v Porsche podíl 42 procent prostřednictvím navýšení kapitálu v hodnotě až 3,3 miliardy eur (zhruba 85 miliard Kč). Časem se Porsche stane již desátou značkou skupiny Volkswagen. Automobilky Volkswagen a Porsche se na integraci po dlouhé bitvě dohodly minulý měsíc. "Tato aliance má nesmírný technologický a ekonomický potenciál," uvedl premiér spolkové země Dolní Sasko Christian Wulff. Dolní Sasko má ve Volkswagenu zhruba dvacetiprocentní podíl a dohoda mu zachovává možnost blokovat důležitá rozhodnutí podniku. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn uvedl, že Porsche představuje pro Volkswagen "ideální obohacení". Porsche nyní kontroluje téměř 51 procent Volkswagenu a vlastní opce na nákup dalších akcií. Ve snaze o převzetí Volkswagenu se ale firma výrazně zadlužila, takže se nyní potýká s finančními problémy.

Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Čistý zisk společnosti se v prvním pololetí snížil o více než 80 procent na 494 milionů eur. Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s propadem poptávky, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry a výdajů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám