Článek
Dohodnutá cena představuje podle ministra dopravy snížení ceny o 18 procent proti tomu, co si mohla Eurovia podle původní smlouvy nárokovat. Kromě navýšení ceny o takzvanou valorizaci, která má být kompenzací za dlouholeté přerušení stavby, jednal se zhotovitelem stát rovněž o dalších podmínkách, jako je převzetí archeologického průzkumu. Radnice Hradec Králové zahájení dostavby dálnice přivítala.
„Na dálniční spojení s Prahou čekáme desítky let. Dostavba D11 do Hradce Králové zároveň umožní pokračovat ve stavbě dálnice dál k polským hranicím," řekl hradecký primátor Zdeněk Fink (Hradecký demokratický klub). Na dobré cestě jsou podle něj i jednání o získání posledního chybějícího pozemku v trase D11 od sester Ludmily Havránkové a Jaroslavy Štrosové.
Začnou křižovatkami a mosty
„Začneme stavět tam, kde není žádný problém. To znamená, že začneme s křižovatkami a mosty," uvedl mluvčí ředitelství silnic Jan Rýdl. Se zahájením dostavby chybějícího úseku od křižovatky Kukleny na okraji Hradce Králové počítá ŘSD dlouhodobě.
Na druhé straně u obce Vlčkovice totiž zahájení stavebních prací blokuje nedořešený spor o pozemky Ludmily Havránkové a její sestry Jaroslavy Štrosové a rovněž nedokončený archeologický průzkum.
Stavba dálnice D11 skončila v roce 2006 asi tři kilometry před Hradcem Králové právě kvůli tomu, že se mu nedařilo vykoupit pozemky Havránkové a Štrosové. Pozemky, které vlastnila výhradně Havránková, stát již získal. Štrosová v lednu 2012 státu svou polovinu pozemku darovala. Advokát měl ale chybné zmocnění a ministerstvo financí darovací smlouvu nepřijalo.
Staví se od roku 1978
Dálnice D11 se staví od roku 1978. Podle plánů by od Hradce Králové měla D11 pokračovat dál k Jaroměři a poté k polským hranicím.