Článek
Ročně by tak stát mohl dopravcům přispět až třemi milióny eur (84 miliónů korun). "Cílem je kompenzovat domácím i zahraničním provozovatelům vnitrozemské vodní dopravy ztráty, které jim vznikají kvůli nízké hladině Labe. Náhrada by také měla povzbudit dopravce k tomu, aby zboží přepravovali i za méně výhodných podmínek. Tedy aby co nejvíce zboží přepravili vodní cestou a ne po silnicích, " uvedl Rudolecký. Program veřejné podpory je víceletý, měl by fungovat do zprovoznění plavebního stupně Děčín, tedy do roku 2010.
Podpora může pokrývat až 60 procent ztrát, které vzniknou kvůli nízkému stavu vody, ve chvíli, kdy hladina řeky nedosáhne alespoň dvou metrů. "V letech 1999 až 2000 a v roce 2003 a 2004 nebyla vodní doprava zisková vždy po šest měsíců v roce," doplnil Rudolecký.
Dopravci nedostanou peněžitou pomoc v případě, kdy zboží zaplní více jak 75 procent objemu plavidla a při přepravě zboží s vysokým sjednaným přepravním tarifem - 850 korun za tunu.