Článek
Kromě zmíněné padesátky vozů budou sedačky vyměněny rovněž v typech 14T známých jako Porsche.
"V rámci oprav podvozků a modernizace 12 až 14 tramvají typu 14T bude součástí také výměna polstrovaných lavic na plastové provedení," uvedla Řehková. Na kolik výměna celkem vyjde, neuvedla. Dopravce dosud vyměnil v tramvajích 2 600 sedaček v asi 110 vozech, náklady se vyšplhaly na 6,8 miliónu korun.
Výměnu sedaček ohlásil DPP již v roce 2013 na základě stížností cestujících kvůli čistotě těch polstrovaných. Podle Řehkové jsou plastové sedačky snáz udržovatelné a podnik tak navíc do budoucna ušetří za čištění polstrovaných sedáků a opěradel.
Z dřevěných lidé klouzali
V současné době si cestující sednou na plastových sedačkách rovněž v nových asi 80 tramvajích typu Škoda 15T ForCity, které dopravci dodala firma Škoda Transportation. Plastové sedačky do vozů byly namontovány v rámci úprav vozů - od prvních dodaných tramvají se liší novou přední maskou a právě typem sedaček, ty původní byly dřevěné a cestující po nich za jízdy sklouzávali.
"Co se týče metra a nových plastových sedadel očekáváme, že ta budou prozatím zkušebně namontována pouze na jednom voze M1. V současné době nejsme schopni garantovat přesné datum," uvedla Řehková. Vozy M1 jezdí na trase C. Výměnu nyní podnik řeší s výrobcem vozů, společností Siemens a architektem vozu Patrikem Kotasem.