Článek
„Společnost čelila růstu nákladů, zejména v oblasti mzdových nákladů u kategorie řidič autobusu a nákladů, které souvisejí s propuknutím války na Ukrajině. Zejména jde o enormní růst cen pohonných hmot a energií, rekordně vysokou inflaci, která má vliv na růst cen ostatních komodit v rámci našeho podnikání,“ uvedl předseda správní rady Jindřich Poláček.
Celkové tržby meziročně klesly ze 445 milionů na 442 milionů korun, provozní výsledek hospodaření z minus 62 milionů na minus 88 milionů korun. Do červených čísel se firma dostala navzdory tomu, že inkasovala asi 1,094 miliardy korun od krajů, měst a obcí a ministerstva dopravy jako příspěvek na úhradu ztráty plynoucí ze zajištění obslužnosti ve veřejné linkové dopravě.
Na konci loňského roku společnost zaměstnávala 984 lidí, z toho 873 řidičů autobusů. Kvůli velkému nedostatku řidičů a zvýšené nemocnosti byla firma nucena v některých případech provozovat pravidelnou a nepravidelnou dopravu pomocí externích subdodavatelů a najímáním agenturních řidičů. Snažila se i o nábor řidičů v zahraničí, zejména na Ukrajině a v Srbsku.
Dopravce působí kromě Pardubického kraje také v Olomouckém a Středočeském kraji, zajišťuje i MHD. Společnost rovněž provozuje sezonní cyklobusy a skibusy.
Jediným akcionářem firmy je společnost Arriva Transport Česká republika. Ta byla součástí nadnárodní skupiny ovládané společností Deutsche Bahn Aktiengesellschaft, která celou skupinu Arriva prodala americké společnosti Squared Capital.