Článek
Kritika reklamy se rychle rozšířila na sociální sítě i mimo Čínu, i když tam je nejsilnější. Mnozí vyzývají k bojkotu značky. Podle některých reklama D zobrazuje západní stereotyp čínských turistů, kteří cestují s hůlkami a mají problém jíst západní kuchyni, napsala agentura Bloomberg.
Internetové i kamenné obchody v Číně stahují desítky tisíc výrobků značky. Jeden z nich uvádí, že „láska k matce vlasti je důležitější než peníze“.
Dolce & Gabbana cancels fashion show in China amid racist ad row
— Muhammad Rehan Saadi (@Muhamma20891441) 22. listopadu 2018
https://t.co/3FPtSfWnli
D musela také ve středu zrušit dlouho plánovanou přehlídku v Šanghaji, protože se jí celebrity odmítly účastnit. Podle listu China’s People’s Daily o zrušení přehlídky rozhodly čínské úřady a firmu varovaly: „Pokud někdo nechce porozumět Číně, přijde o čínský trh a zisky z jeho růstu“.
Olej do ohně ještě přilily reakce z instagramového účtu spoluzakladatele firmy Stefana Gabbany, kde měl urážet kritiky. Gabbana ujišťuje, že jeho účet někdo zneužil a příspěvky on nepsal. Výtisky příspěvků s nápisem „to nebyl já“ se objevily v obchodech D v Číně.
Bloomberg dodává, že Čína je velmi důležitý trh pro luxusní značky jako D, Dior a podobných. Podle odhadů říše středu tvoří až třetinu světových příjmů tohoto oboru. Zákazníci v Číně loni utratili za luxusní zboží přes 100 miliard dolarů (2,3 bilionu korun).