Článek
„Důvodem tohoto vývoje jsou dva známé faktory. Nejprve události kolem Krymu a následná ukrajinsko-ruská krize a poté propad ruské ekonomiky v důsledku poklesu cen ropy a sankcí vyhlášených Evropskou unií, který vyvrcholil prudkým oslabením rublu koncem roku 2014, kdy se jeho hodnota vůči české koruně propadla až o 52 procent ve srovnání se začátkem roku," uvedl Zábranský.
Letiště přesto podle mluvčího očekává hrubý zisk okolo 5,5 miliónu korun.
Pokles výkonů na letišti byl zaznamenáván v průběhu celého loňského roku, ale v prvním pololetí byl způsoben hlavně tím, že ve stejném období roku 2013 byly proti roku 2014 provozovány linky ČSA do Samary, Ural Airlines do Ťumeně, a také linka společnosti Rossiya do Petrohradu, jejichž provoz byl koncem prvního pololetí 2013 zastaven. Na celoročním poklesu měl konec těchto linek asi třetinový podíl. Od května se začal projevovat pokles zájmu ruské klientely.
Snížení počtu cestujících a tím i pokles příjmů letiště částečně vykompenzovalo tím, že odsunulo některé plánované investice. „Díky tomu zůstane společnost zisková, odhad hrubého zisku se pohybuje na úrovni 5,5 miliónu korun," dodal Zábranský.
Přijatá úsporná opatření se podle něj nijak nedotkla zaměstnanců, nebyl ani snížen jejich počet, platy či omezen sociální program společnosti.