Článek
Podle vedoucího projektu T-Systems Martina Záklasníka jsou termíny, v nichž chce Česko mýtné spustit, nereálné
Podle neoficiálních informací se soutěže nezúčastní ani Siemens. Jeho původní partner Autostrade ale nabídku údajně podal. Do soutěže jde také Kapsch. Vyjádření společností se ale zatím nepodařilo získat. Nabídku podal také Ascom Fela spolu se společností Damovo. Podle informací ČTK nabídku podala i francouzská Sanef.
Poslední den
Zájemci o provozování systému elektronického mýtného mají v pátek poslední možnost podat do soutěže nabídku. I když zadávací dokumenty si vyzvedlo 120 firem, konečných uchazečů bude mnohem méně. Ministerstvo dopravy nejprve slibovalo zavést systém v roce 2006, nyní mluví o začátku roku 2007.
Obálky bude komise otvírat v pondělí v poledne. Ze soutěže vzejde dodavatel a s ním i typ technologie, která se na českých dálnicích bude používat. Zatím jsou ve hře technologie mikrovlnná a satelitní.
Auta nad 12 tun
V České republice budou mýtné platit kamióny těžší dvanácti tun na dálnicích a některých silnicích.
Systém elektronického mýtného funguje zatím v Německu a Rakousku. V obou zemích úspěšně, i když každá zvolila jiný systém měření ujetých kilometrů. Rakousko mikrovlnný a Německo satelitní.