Článek
Podle náhradního jízdního řádu má vyjet jen každý třetí pravidelný spoj. V regionální dopravě bude zajištěno 15 až 60 procent pravidelných spojů, přičemž největší výpadky se očekávají na východě Německa. Stávka postihne i příměstské vlaky.
Provoz na trati mezi Prahou a Berlínem je od nynějška zajištěn pouze do Drážďan. Jinak ale stávka železniční dopravu mezi Českou republikou a Německem téměř neomezí. Pouze spěšné vlaky z Chebu do Norimberku budou bez náhrady zrušeny.
Spor o pracovní podmínky i postavení svazu
Odborový svaz strojvůdců GDL se dlouhodobě pře s vedením DB o pracovní podmínky strojvůdců. Požaduje zvýšení mezd o pět procent, zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin a omezení přesčasů. Dopravce odborům minulý týden nabídl zvýšení mezd o 4,7 procenta a vyplacení jednorázové prémie 1000 eur (27 400 Kč), svaz GDL to však odmítl.
Důvodem současné stávky je také spor o postavení svazu GDL v rámci DB. Odborový svaz chce v rámci společnosti zastupovat kromě strojvůdců i průvodčí a personál jídelních vozů. Za ně dosud vyjednávaly konkurenční odbory EVG.
Podle šéfa Německé průmyslové a obchodní komory (DIHK) Erika Schweitzera může stávka způsobit škody ve výši až půl miliardy eur (až 13,7 miliardy korun).