Článek
„Investice navazuje na naši dosavadní práci s tím, že terminál kombinované dopravy a železniční infrastruktura byla jednou z klíčových věcí, která rozhodla v náš prospěch,“ řekl po jednání zastupitelů jednatel OAMP Holding Petr Kalina.
To, že v Mošnově bude působit právě BMW, nepotvrdil. „Bohužel v tuto chvíli nejsem schopen nic konkretizovat, byť název toho konečného uživatele zde zazněl a je veřejně znám. Ale nejsem oprávněn k tomu cokoliv z důvodu mlčenlivosti říct,“ vysvětlil s tím, že stavbu závodu, který si automobilka pronajme, zahájí do konce letošního roku. „V průběhu roku 2026 dojde k předání a zkušebnímu provozu,“ nastínil.
Plochu, kterou OAMP Hall 6 odkoupilo, rozdělí na dvě části v poměru zhruba dvě ku jedné. „Ta větší je pro toho koncového uživatele, a ta menší je připravena pro případný rozvoj, ať už přímo budoucího nájemce anebo někoho z řad jeho dodavatelů,“ vysvětlil Kalina.
Mošnov spustil unikátní nákladní terminál
Původně u pozemků evidovalo město tři zájemce, jeden z nich ale nesplnil podmínky, a tak zastupitelé rozhodovali, zda přes 51 hektarů prodají OAMP Hall 6 nebo společnosti Panattoni. Ta nabídla za plochu o 20 procent víc než OAMP Hall 6.
Podle primátora Jana Dohnala (Spolu) ale rozhodlo to, že v případě OAMP Hall 6 šlo o konkrétní nabídku s konkrétním záměrem. „Ten v daném čase přivede kvalitního investora a velký počet pracovních míst. Proto to rozhodování na poli zastupitelstva nebylo příliš složité,“ vysvětlil.
Současně Dohnal upozornil, že peníze z prodeje nepřipadnou městu, ale státu, který strategickou průmyslovou zónu budoval. „Tím nechci říct, že nám nezáleželo na kupní ceně, ale že hlavním kritériem pro naše rozhodování byla kvalita koncového uživatele. A to podle mého společnost BMW určitě je,“ ujistil primátor.
Logistické centrum v Mošnově bude největší ve střední Evropě
Podle něj bude mít automobilka v Mošnově logistické centrum. „Přivezou se tam kontejnery s věcmi, které se tam budou dál zpracovávat a třídit. Nebude tam probíhat finální kompletace automobilů,“ řekl a dodal, že OAMP Holding má od BMW už podepsanou nájemní smlouvu na 10 let s možností prodloužení o dvakrát pět let.
Části opozice vadilo, že koncovým zákazníkem bude firma z automobilového průmyslu. Podle ní je takových investorů v regionu už příliš. „Já bych neřekl, že jich je příliš. Je samozřejmě pravdou, že automobilový průmysl je dnes jedním z hnacích motorů české ekonomiky obecně, na druhou stranu se nedá říct, že BMW je slabá společnost a že bychom měli v jejím případě očekávat nějaké velké turbulence,“ poznamenal primátor Ostravy.
Ten potvrdil, že prodejem pozemku se zaplnilo poslední volné místo ve strategické průmyslové zóně Mošnov, které měla Ostrava k dispozici. „V Mošnově aktuálně připravujeme ještě poslední rozvojové území, které by mělo mít nějakých 17 hektarů. Jde o plochu po levé straně komunikace od benzinové stanice směrem k letišti. V minulosti tam stál vojenský areál a areál kasáren,“ nastínil Dohnal.