Článek
„Půjde o první doubledecker v Česku, který bude jezdit v MHD na běžné lince. Náš dopravní podnik s nimi počítá na speciální výletní lince číslo 88, která propojí velké ostravské atrakce. Jde o spojení mezi zoologickou zahradou a památkově chráněnou Dolní oblastí Vítkovice,“ sdělila Právu mluvčí ostravského dopravního podniku (DPO) Karolína Rycková.
„Doubledeckery jsou navržené zcela dle ostravských požadavků. Mají klimatizované spodní podlaží s mechanickou plošinou pro invalidní vozík. Je zde i wifi připojení v obou patrech. Jsou poháněny plynem CNG, takže nebudou zatěžovat ostravské ovzduší. Mají prvotřídní vybavení,“ upozornil ředitel DPO Daniel Morys.
Mluvčí upozornila, že v paskovském závodě budou do autobusů ještě namontovány informační panely, ale také kamerové a odbavovací systémy. Do ostravských ulic by tak zřejmě mohly vyrazit v říjnu. „Linka číslo 88 s doubledeckery bude v provozu především o víkendech, prázdninách, ale také o českých a polských státních svátcích,“ upřesnila mluvčí DPO s tím, že přes pracovní dny bude možné si doubledeckery pronajmout například na školní výlet či bude nasazován na jiné linky.

Nyní budou v paskovské pobočce firmy Scania upraveny pro ostravskou hromadnou dopravu. Montovat se bude kamerový a odbavovací systém, ale také informační panely.
Viktor Tamayo ze společnosti Scania upozornil, že autobusy pohání plynový motor, devítilitrový pětiválec. „Je tam výkon 320 koní a automatická převodovka ZF. Jde o osvědčenou kombinaci, která už je vyzkoušená v zahraničí. Podobné doubledeckery jezdí například ve Francii či ve Španělsku v MHD, ale také jako výletní,“ řekl Tamayo s tím, že firma věří, že pro ostravský typ provozu bude tento motor dostatečný. „A to výkonem i nízkými emisemi.“
Smlouva na výrobu doubledeckerů byla podepsána vloni v listopadu. Jejich výroba stála 28,6 milionu korun. DPO má vizi být v roce 2021 zcela bez dieselových motorů.