Článek
„Přesné srovnání lednových čísel loňského a letošního roku nemám bohužel k dispozici,” dodal s tím, že za celý loňský rok se prodalo šest milionů známek, z toho dva miliony byly roční.
V neděli, tedy poslední lednový den, se přitom prodalo nejvíce. „Zatímco prosincové průměrné denní prodeje byly okolo 20 tisíc, v neděli dosáhly téměř 70 tisíc,” doplnil Opatrný. Právě k poslednímu lednu přitom skončila platnost starých dálničních známek.
Nalepovací dálniční známky skončily, platí už jen elektronické
Nejvíce si řidiči kupují roční kupony. V neděli si jich koupili 64 114. U ostatních kuponů je poptávka o poznání nižší „Desetidenních se v neděli prodalo 2 804, třicetidenních 1 391,” upřesnil Opatrný.
Poplatek je 1500 korun za rok, 440 korun za měsíc nebo 310 korun za deset dnů.
Nejvíce lidí si známky kupuje přes e-shop. Konkrétně v neděli šlo o 97,6 procenta všech nákupů. „Zejména v porovnání s prosincem ale rostou prodeje u čerpacích stanic EuroOil. Tam si ji poslední lednový den koupilo 4 958, na poště vzhledem k tomu, že byla neděle pouze 613,” uzavřel Opatrný.