Hlavní obsah

Do konce ledna se prodalo 1,35 milionu elektronických dálničních známek

Novinky, bož

Do konce ledna se v Česku prodalo 1 354 393 elektronických dálničních známek za přibližně 1,9 miliardy korun. Novinkám to v úterý sdělil Martin Opatrný, mluvčí podniku Cendis, který systém provozuje. Zhruba milion řidičů si pořídil roční kupón.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Ilustrační foto

Článek

„Přesné srovnání lednových čísel loňského a letošního roku nemám bohužel k dispozici,” dodal s tím, že za celý loňský rok se prodalo šest milionů známek, z toho dva miliony byly roční.

V neděli, tedy poslední lednový den, se přitom prodalo nejvíce. „Zatímco prosincové průměrné denní prodeje byly okolo 20 tisíc, v neděli dosáhly téměř 70 tisíc,” doplnil Opatrný. Právě k poslednímu lednu přitom skončila platnost starých dálničních známek.

Nalepovací dálniční známky skončily, platí už jen elektronické

AutoMoto

Nejvíce si řidiči kupují roční kupony. V neděli si jich koupili 64 114. U ostatních kuponů je poptávka o poznání nižší „Desetidenních se v neděli prodalo 2 804, třicetidenních 1 391,” upřesnil Opatrný.

Poplatek je 1500 korun za rok, 440 korun za měsíc nebo 310 korun za deset dnů.

Nejvíce lidí si známky kupuje přes e-shop. Konkrétně v neděli šlo o 97,6 procenta všech nákupů. „Zejména v porovnání s prosincem ale rostou prodeje u čerpacích stanic EuroOil. Tam si ji poslední lednový den koupilo 4 958, na poště vzhledem k tomu, že byla neděle pouze 613,” uzavřel Opatrný.

Související články

Výběr článků

Načítám