Hlavní obsah

Do ČR letos zamíří mnohem více turistů

Právo, Tomáš Loskot
PRAHA

Česko jako láká stále více zahraničních turistů. V prvním čtvrtletí letošního roku jich do země přicestovalo 1,4 miliónu, což je to o 15 procent více než ve stejném období v roce 2002, kdy příjezdům z ciziny stejně jako letos nebránila ani výrazně špatná mezinárodně politická situace.

Foto: Jiří Velký
Článek

Podnikatelé v cestovním ruchu si mnou ruce. V prvním čtvrtletí v ČR turisté utratili 23 miliard korun, přičemž hlavní sezóna se v Česku rozjíždí až během května. Přesto se jedná již téměř o čtvrtinu příjmů z příjezdové turistiky za celý minulý rok.

Němci nyní sice kvůli churavé ekonomice cestují méně, ale přijelo jich k nám o 17 procent více než v roce 2003 a utratilo zde přes čtyři miliardy korun.

Ohromně oblíbené je Česko u Italů. Za první čtvrtletí jich přicestovalo 89 473, což je 56,6procentní nárůst. Od ledna do března u nás Italové utratili přes 800 miliónů Kč.

Naopak ubylo turistů ze sousedního Polska. "Pokud cestují přes Česko do jižněji položené země, nedokáží je české regiony dostatečně ostatečně přesvědčit, aby zde alespoň na jeden den zůstali," vysvětlil šéf agentury CzechTourism David Gladiš.

Na turisty zaútočí další reklamní kampaň

Vládní agentura na podporu turistického ruchu CzechTourism chystá druhou reklamní kampaň na přilákání turistů z Polska a Rakouska.

"Na rozdíl od letošní celoevropské kampaně budou nakoupeny vysílací časy v národních televizích v kombinaci s reklamou v časopisech a denním tisku," řekla tisková tajemnice agentury Hana Čermáková. Částku 53 miliónů korun hodlá CzechTourism získat z fondů EU.

První kampaň se spotem Come to slow down - Přijeďte zvolnit, hodnotili podle výzkumu GM Consulting z osmi evropských zemích nejlépe v Rusku (89 procent), naopak nejméně v Itálii (71 procent).

Reklama musí mít vtip

"Z hodnocení je pro nás důležité, že turisté si v reklamách na cestovní ruch žádají silnější příběhy a vtip. Důležitý je také výběr televizních stanic - národní televizní stanice jsou efektivnější než satelitní," uvedl ředitel agentury CzechTourism David Gladiš. Kampaň se vysílala na začátku roku v například na stanicích  Eurosport nebo BBC.

Zahraniční investoři a domácí firmy, které je do Česka lákají, však podle ČTK propagační klip příliš nenadchl. Podle firem prezentoval Česko jako zemi, kam je příjemné si zajet něco užít, kde se ale na rozdíl od zbytku dynamického světa zastavil čas.

Související články

Turisté loni v ČR utratili 100 miliard korun

Zahraniční turisté loni v České republice utratili 100,3 miliardy korun. I přes úctyhodné číslo se zisky z turistického ruchu nemohou rovnat s rokem 2001,...

ČR láká do země hlavně majetné turisty

Česká republika dělá v poslední době vše, aby přilákala ještě více turistů. Po televizních spotech, které se vysílají na světových televizních kanálech...

Výběr článků

Načítám