Článek
Vlak vyrobený strojírenskou společností Alstom přijel z Rakouska, odpoledne dorazil do Velimi a na zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ).
Souprava Avelia Horizon je podle výrobce jediným dvoupatrovým vlakem schopným jet rychlostí přes 300 kilometrů v hodině. Oproti předchozí generaci dvoupatrových souprav nabízí o pětinu více míst pro cestující, maximem je 740 přepravovaných lidí. Vlak je schopný vyvinout rychlost až 350 kilometrů v hodině.
Vlaky TGV jsou průkopníkem vysokorychlostní železnice v Evropě, jezdí rychlostí přes 300 kilometrů v hodině. V provozu jsou přes 40 let, cestujícím slouží od září 1981, kromě Francie dnes tyto soupravy zajíždějí také do Belgie, Británie, Itálie, Německa, Nizozemska nebo Švýcarska.
Vysokorychlostní vlak TGV nové generace na nádraží ve Velimi
Naposledy bylo TGV v Česku k vidění letos v létě. Historickou soupravu vyrobenou v roce 1980 nechala přivézt státní organizace Správa železnic, která tak chtěla propagovat přípravu vysokorychlostních tratí v zemi.
V Česku zůstává na tratích zatím maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu. Stavba prvního úseku vysokorychlostní železnice v Česku by podle současných plánů měla začít v roce 2026, provoz asi o čtyři roky později.
Sen o rychlovlacích sní Česko už 30 let. A ještě dlouho bude
