Hlavní obsah

Do Česka loni přišel rekordní počet nových značek. Hlavně z východu

3:55
3:55

Poslechněte si tento článek

Parfums Christian Dior, Le Labo, JD Sports, SMEG nebo Balmain Hair Couture. Na trh v Česku loni vstoupilo 47 nových značek, nejvíce v historii. Největší podíl měly podle společnosti Cushman & Wakefield stejně jako v minulých letech značky z oblasti potravin a nápojů.

Foto: Novinky

Na českém trhu se otevřel i butik Tudor.

Článek

V obchodním centru Palladium v Praze otevřela vlajkovou prodejnu značka Lviv Croissants a The Box Donut, v  centru Máj fast food Amerikanos a v obchodním centru Quadrio otevřel gruzínský fresh bar SKA.

Na pražských prémiových nákupních třídách se představili například gruzínský Dergi v Revoluční či ukrajinský Nai v Kobrově, bubble tea Makamaka v Jungmannově, Matcha Crew v Rumunské, bar Nalyvky zi Lvova v Trojanově, prodejna olivových olejů z Francie Oliviers & Co v Dlouhé nebo Le Petit Beefbar na Václavském náměstí.

Na český trh přichází vyšší počet firem z východních zemí. „Zatímco dříve převážná část značek nově vstupujících na český trh přicházela ze západních zemí, nyní vidíme jasný trend, kdy nově vstupující značky jsou z velké části z východu, a to zejména z Ukrajiny, Polska, Slovenska či Turecka,“ sdělil Novinkám Jan Kotrbáček z Cushman & Wakefield.

Po Popeyes a Five Guys vstoupí do Česka další fastfoodový gigant Wendy’s

Ekonomika

Unikátní pozice

Značky, které jsou na svých domácích trzích velmi silné, podle něj často volí Česko jako jednu z prvních zemí při expanzi do západní Evropy.

„Česko má tak na evropském trhu unikátní pozici, kdy si jej západní značky volí jako vstupní bránu pro expanzi na východ a značky z východu pro expanzi na západ,“ doplnil.

Velkou část nových značek na trhu zaujímá i segment domácnosti a nábytku. Nově přišla značka designových spotřebičů SMEG z Itálie, dekorace Eyemazy, španělský nábytek Kave Home nebo Alexandra, slovenský vintage nábytek Lavish, luxusní německý nábytek Rolf Benz či rakouský bytový textil Vossen.

V segmentu módy otevřely nově obchody značka Bikkembergs ve Slovanském domě, outletová prodejna 19V69 Italia ve Fashion Arena Prague Outlet a outletový prodejce španělských značek ChicDeal v Olomouc City. Sportovní módu zastupuje S’portofino s prodejnou ve Westfield Chodov, sportovní multibrand JD Sports ve Foru Liberec nebo značka oblečení Extreme Hobby v Ostravě.

Mezi nejvýznamnější příchody mezi prodejci kosmetiky patří Parfums Christian Dior v obchodním centru Westfield Chodov, americká parfumerie Le Labo ve Vězeňské či Balmain Hair Couture v Dlouhé.

Na český trh vstoupila i italská kosmetika Dr. Taffi, která otevřela prodejnu v obchodním centru Westfield Chodov, slovenská klinika IEM Spa v Masaryčce, Sister’s Aroma ve Westfield Chodov a Spa Ceylon na Vinohradské ulici.

Letos přijdou Wendy’s i Woolworth

Nové značky lze podle Kotrbáčka očekávat i letos.

„V roce 2025 plánuje vstup na český trh několik opravdu významných značek, které český zákazník zná velmi dobře ze zahraničí. V druhé polovině roku je plánované otevření rozšířeného Centra Černý Most, který na český trh přinese nové brandy a koncepty stávajících obchodů. Kromě značek, se kterými vedeme pokročilá jednání, již vstup na český trh veřejně oznámily například Bath & Body Works, Wendy’s, Woolworth či Müller,“ dodal.

Pozor na anonymní a podvodné e-shopy. Často imitují i známé značky

Bezpečnost

Výběr článků

Načítám