Hlavní obsah

Diskont Penny Market měl loni obrat 42 miliard, vzrostl o osm procent

Diskontu Penny Market v roce 2018 meziročně vzrostl obrat o téměř osm procent na 42 miliard Kč. Také zisk po zdanění se loni řetězci zvýšil proti roku 2017 o více než 300 milionů na 866 milionů korun. Do roku 2020 firma plánuje zmodernizovat všech svých 380 prodejen za zhruba miliardu korun.

Foto: archiv, Právo

Ilustrační foto

Článek

Jednatel firmy Martin Peffek ve středu na tiskové konferenci zhodnotil obrat jako rekordní, stejně i zisk. Loni řetězec otevřel sedm prodejen, letos chce dalších deset a kolem roku 2020 by chtěl dosáhnout celkového počtu čtyř stovek prodejen.

Až 70 procent sortimentu pochází podle Peffeka z České republiky. Na hospodářské výsledky měly podle něho pozitivní vliv i privátní značky Penny Marketu. Na celkovém obratu se podílejí více než 21 procenty a meziročně obrat z jejich prodeje vzrostl o 830 milionů korun.

Zlepšení výsledků se podle Peffeka odrazilo i na vzrůstajícím počtu zákazníků, a to meziročně o čtyři procenta na 158 milionů. Vedení firmy, v níž pracuje více než 5,5 tisíce lidí, dále uvedlo, že investice do jejího rozvoje dosáhly miliardy korun.

Penny patří společně se supermarkety Billa do německé obchodní skupiny REWE Group.

Související témata:

Výběr článků

Načítám